طراحی سایت

قالب وبلاگ

جهان درپوست گردو - Resksky or lordsky
سفارش تبلیغ

طراحی سایت


Resksky or lordsky
آرشیو مطالب
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/10/11 توسط:Abbas habibzade

جهان درپوست گردو(جهان دریک نگاه)پیش درآمد

انتظارنداشتم کتاب مشهورمن ((مختصری از تاریخ زمان))موفقیتی

 آن چنانی کسب کند.کتاب درساندی تایمز لندن برای چهار سال

 در لیست پرفروش ترین کتاب ها قرارداشت که که بیش ازهر کتاب

 دیگری است به ویژه برای کتابی درعلم روندساده ای نبود.بعداز

آن ازمن می پرسیدند که دنباله اش راکی خواهم گرفت.من مقاومت

می کردم زیرانمی خواستم کتابی کوتاه تر ویا ویاطولانی تراز

((مختصرزمان )) بنویسم ؛ به خصوص اینکه سرگرم کارپژوهش بودم.

سرانجام دریافتم که جایی برای یک کتاب متفاوت که آسانتر

قابل درک باشد وجوددارد.کتاب مختصری از تاریخ زمان خطی

 ترتیبیافته بودوبیشترفصل های آن دنبال هم بودودریک رابطه منطقی

   باهم تنظیم شده بود.این امرجالب توجه ی تعدادی ازخوانندگان

   قرار گرفت اما خیلی هادرهمان فصل اولیه باقی ماندندوهرگزنتوانستند

مطالب وموضوعات هیجان انگیز بعدی رادنبال کنند.برعکس این کتاب

 بیشتربه یک درخت می ماند.فصل های 1و2ساقه اصلی راتشکیل می دهند

 وفصل های بعدی شاخه های آن هستند.شاخه هاتقریبااز هم مستقل

 می باشندوهریک می توانند جداگانه به دنبال ساقه ی اصلی مطالعه شوند.

آنهاره آورد زمینه هایی هستند که من بعداز انتشارمختصزی از تاریخ زمان

 رویشان کاروپژوهش کردام.بنابراین بیان کننده ی تصویری از بعضی

موضوعات بسیارداغ پژوهش های کنونی علم هستند.همچنین بعداز

هرفصل سعی کردم ازساختمان بندی خظی دوری کنم.نگارات و

سرلوحه ی آنها،همانندمصورتاریخ زمان منتشره در1996،بستردیگری

 درکنارمتن ادامه می دهند.متن های داخل جعبه وانتشارات کناری

فرصتی فراهم می کنند تا عمیقترروی موضوعات معین فراتراز متن واردشد.

در1988،وقتی که کتابی ازتاریخ زمان رابرای اولین بارانتشاریافت

نظریهی نهایی همه چیز تازه درافق نموداربود.شرایط تاچه اندازه از

آن زمان تغییرکرده است؟آیاماقدمی به هدفمان نزدیکترشده ایم؟

آن طورکه دراین کتاب تشریح می شود،ما   اززمان تاحالاراه درازی را

پیمودیم.اماآن یک سفرپژوهشی دنباله داراستوپایانش هنوزدردیدرس

 نیست.به قول قدما،بهتراست همیشه باامید درسفربودتااینکه زودبه

 مقصد رسید.کنکاش مابرای کشف انگیزش ن وآوری ما درتمام زمینه ها،

نه فقط درعلم،می باشداگرما به آخرخط برسیم روح بشریت آمرزش یافته

 ومی میرد.اما فکرنمی کنم که هرگز به پایانش برسیم.امااگزبرعمقش

 نیافزاییم باید درپیچیدگی افزایش یابیم وهمیشه درمرکزافق افزایش

 امکانات باشیم.می خواهم هیجانات کشفیات انجام شده ونمودار

واقعی که پدیدارمی شود راباشما تقصیم کنم.من درزمینه هایی تمرکز

یافته ام که خودم برای یک احساس بزرگتراز فوریت روی آن کار

کرده ام.اعماق کاربسیارتکنیکی هستند امامعتقدم که اندیشه های گسترده

 می توانند بدون بسته بندی های بزرگ ریاضیات بیان شوند.من فقط

 امیدوارم که موفق باشم.من برای این کتاب کمک های زیادی داشتم.

اما به ویژه دوست دارم از تامس هرتاگ ونیل شیرر برای دستیاری

درنگارات وعنوانها ومتن جعبه ها،ازان هریس وکیتی فرگاسن که دست

نوشته راویراستاری کردند،ازفیلیپ دان برای آزمایشگاه کتاب وطراحی

 صفحات که نگارات راایجاد کردند،قدردانی کنم.اما فراتراز آن،ازتمام

کسانی که به نوعی لمکانی برایم فراهم آورده اند تازندگی تقریبا معمولی

 را ادامه داده وپژوهش های علمی ام رادنبال کنم تشکر می کنم،بدون

آنها این کتاب نوشته نمی شد.                             استیون هاوکینگ

                                                           کمبریج دوم می 2001

ودرآینده:فصل1(تاریخچه ی نسبیت)

چگونه انیشتاین درنظریه ی بنیادی قرن بیستم،نسبیت عمومی

ونظیهی کوآنتم،راپی ریز کرد؟؟؟؟



.: Weblog Themes By Pichak :.



بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 80704

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

تبادل لینک

خرید بک لینک